X
Se incarca...

Termeni Si Conditii Generale Ale Asigurarii


TIPUL INFORMATIEI PREVEDERILE TERMENILOR SI CONDITIILOR
GENERALE DE ASIGURARE
1. Conditii preliminare pentru plata compensatiei si a altor despagubiri Articolul 2 alineatul 26; Articolul 5 alineatul 1 si 2; Articolul 7; Articolul 10; Articolul 11.
2. Limitari si excluderi ale raspunderii societatii de asigurare care acorda permisiunea de a refuza plata compensatiei si a altor despagubiri sau de a le reduce Articolul 8; Articolul 12; Articolul 13.


Articolul 1. Prevederi generale


  • 1.Acesti Termeni si Conditii Generale de Asigurare denumite in continuare TCGA, se aplica contractelor de asigurare incheiate intre Inter Partner Assistance S.A., cu sediul social in Bruxelles, care isi desfasoara activitatea in Polonia prin intermediul Sucursalei Inter Partner Assistance S.A. din Polonia, membra a grupului AXA Assistance, denumita in continuare Asigurator, si Titularii politei de asigurare.
  • 2.Contractul de asigurare poate fi incheiat in beneficiul unui tert; in acest caz, prevederile acestor TCGA se aplica in consecinta persoanei in beneficiul careia a fost incheiat contractul de asigurare.


Articolul 2. Definitiile termenilor


Termenii folositi in aceste TCGA si alte documente asociate contractului de asigurare au urmatoarele intelesuri:

  • 1.Act terorist – folosirea fortei sau a violentei sau amenintarea folosirii acestora de catre o persoana sau de un grup de persoane, in nume propriu sau in numele unei alte persoane sau in cooperare cu o organizatie sau guvern, din motive sau in scopuri politice, religioase, ideologice, care dauneaza vietii si sanatatii umane, proprietatii, bunurilor corporale sau necorporale sau infrastructurii, inclusiv cu intentia de a influenta guvernul, de a intimida populatia sau anumite grupurile sociale.
  • 2.Call Centre de Asistenta – entitate responsabila pentru gestionarea cererilor de despagubire disponibila 24h/7 la +40 312295294.
  • 3.Ploaie torentiala – ploaie cu un coeficient de cel putin 4, stabilit de Institutul de Meteorologie si Hidrologie local. In cazul in care nu este posibila obtinerea informatiilor adecvate de la Institutul de Meteorologie si Hidrologie, aparitia unei ploi torentiale se determina in functie de situatie si de gravitatea daunelor efective la locul producerii acestora sau in imediata vecinatate.
  • 4.Document de asigurare – polita emisa de Asigurator sau in numele acestuia ca o confirmare a incheierii Asigurarii.
  • 5.Grindina – precipitatii atmosferice sub forma de gheata.
  • 6.Uragan – vant cu o viteza de peste 24 m/s stabilita de Institutul de Meteorologie si Hidrologice local, ale carui efecte cauzeaza distrugere in masa. In cazul in care nu se pot obtine informatii adecvate de la Institutul de Meteorologie si Hidrologie, aparitia unui uragan este stabilita in functie de situatie si de gravitatea daunelor efective la locul producerii acestora sau in imediata vecinatate.
  • 7.Eveniment turistic – eveniment care acopera cel putin doua servicii turistice , care constituie un singur program si este acoperit de un prec total unic, care acopera cel putin o cazare de o noapte sau care dureaza mai mult de 24 de ore, sau al carui program anticipeaza o schimbare a locului de sedere.
  • 8.Dezastru natural – efecte distructive ale fortelor naturii care acopera un teritoriu extins, de ex. incendiu, explozie, fulger, vant puternic, grindina, uragan, inundatie, avalansa, alunecare de teren, activitate vulcanica, cutremur.
  • 9.Client – fiind o persoana fizica sau juridica sau o entitate necorporativa – Titularul politei, Asigurat, Beneficiar sau alta persoana indreptatita in temeiul unui contract de asigurare.
  • 10.Furt – sustragerea unui articol care constituie proprietatea Asiguratului in scopul insusirii acestuia de catre o terta parte.
  • 11.Tara de resedinta permanenta – tara in care Asiguratul a avut resedinta timp de cel putin un an imediat inainte de incheierea contractului de asigurare si care reprezinta centrul vietii personale si profesionale al persoanei respective. Tara de resedinta permanenta nu este o tara in care persoana respectiva locuieste in timpul studiilor sau in care a fost delegata in interes de serviciu.
  • 12.Avalansa – pierderea brusca a stabilitatii si a miscarii (caderea, rasturnarea sau alunecarea pe o panta montana) a zapezii, ghetii, solului, stancilor si grohotisului sau a unor combinatii ale acestora.
  • 13.Locul de resedinta – un apartament rezidential sau o locuinta unifamiliala situata in Romania sau Tara de resedinta permanenta in care Asiguratul locuieste permanent.
  • 14.Imbolnavire brusca – tulburare brusca a sanatatii care, datorita naturii sale, reprezinta o amenintare directa la adresa vietii sau a sanatatii Asiguratului, dincolo de controlul acestuia si necesita tratament medical imediat. O imbolnavire brusca nu reprezinta o afectiune al carui tratament a inceput inainte de Perioada de asigurare sau o tulburare a sanatatii ale carei simptome au aparut inainte de inceputul Perioadei de asigurare, chiar daca nu au fost examinate de un medic sau tratate.
  • 15.Accident personal – eveniment neasteptat si brusc cauzat de circumstante externe, in urma carora Asiguratul, in pofida vointei sale, a suferit o tulburare a sanatatii, o vatamare fizica sau a decedat.
  • 16.Ruda – persoana care este pentru Asigurat:
    • a.sot/sotie sau partener de viata,
    • b.copil, copil vitreg, copil adoptat sau copil in custodie,
    • c.parinte, parinte adoptiv, asistent maternal, socru, soacra, tata vitreg, mama vitrega,
    • d.bunic, bunica, nepot/nepoata, frate/sora, ginere, nora.
  • 17.Calatorie – schimbarea temporara a locului de sedere si care include calatoria, sederea temporara in afara localitatii sau a Tarii de resedinta permanenta si intoarcerea la Locul de resedinta al Asiguratului.
  • 18.Intermediar – S. C. Vola.ro S.R.L., in calitate de reprezentant autorizat al Asiguratorului, care intermediaza incheierea contractelor de asigurare.
  • 19.Inundatie – inundarea unei zone provocata de cresterea nivelului apei pe cursurile naturale de apa, in rezervoare, canale sau cresterea nivelului marii.
  • 20.Reclamatie – adresa Clientului catre Asigurator in care Clientul prezinta rezerve fata de serviciile prestate de Asigurator.
  • 21.Suma asigurata – suma care constituie limita superioara a raspunderii Asiguratorului pentru daunele care apar in Perioada de asigurare. Suma asigurata aplicabila contractului de asigurare respectiv este indicata in Documentul de asigurare.
  • 22.Titularul politei – persoana fizica, persoana juridica sau unitate organizationala fara personalitate juridica, care a incheiat un contract de asigurare cu Asiguratorul.
  • 23.Asigurat – persoana fizica sub varsta de 75 de ani a carei stare de sanatate, bunuri, raspundere sau alta valoare care trebuie protejate sunt acoperite de asigurare.
  • 24.Co-asigurat – persoana care co-participa la Calatorie impreuna cu Asiguratul, ale carei date sunt incluse in acelasi document de rezervare si care este acoperita de aceeasi Polita de asigurare; in cazul contractelor incheiate in numele mai multor Asigurati, persoanele care co-participa la Calatorie vor juca un dublu rol: de Asigurat si Co-asigurat. Aceasta definitie se aplica numai rezervarilor care acopera maxim 9 persoane.
  • 25.Eveniment intamplator – eveniment neprevazut care nu depinde de vointa Asiguratului. In scopul acestor TCGA, un Eveniment intamplator inseamna: patrunderea prin efractie la Locul de resedinta, incendiu sau inundatie la Locul de resedinta, distrugerea Locului de resedinta ca urmare a unui Dezastru natural.
  • 26.Eveniment asigurat – eveniment acoperit de contractul de asigurare, care a avut loc in Perioada de asigurare, in baza caruia Asiguratorul este obligat sa ofere o despagubire de asigurare Asiguratului. Evenimentele care au o cauza unica si acopera toate circumstantele si consecintele acestora, conectate printr-o relatie cauza-efect, momentul aparitiei sau un alt factor direct, vor fi considerate un singur Eveniment asigurat.


Articolul 3. Incheierea contractului de asigurare


  • 1.Contractul de asigurare este incheiat in baza unei cereri de asigurare.
  • 2.In cazul in care contractul de asigurare este incheiat printr-un site web sau un call center, informatii detaliate despre procesul de incheiere a contractului de asigurare sunt cuprinse in Regulamentele privind incheierea contractelor de asigurare la distanta, disponibile pe site-ul web , prin care este incheiat contractul de asigurare.
  • 3.Titularul politei este obligat sa ofere Asiguratorului informatii adevarate care au fost solicitate inainte de incheierea contractului de asigurare.
  • 4.In cazul in care se constata modificari in circumstantele mentionate in alineatul 3 din acest Articol, Titularul politei este obligat sa le raporteze imediat Asiguratorului.
  • 5.Asiguratorul nu este raspunzator pentru consecintele care, cu incalcarea prevederilor alineatului 3 si 4 din acest Articol, nu au fost comunicate Asiguratorului. Daca prevederile alineatului 3 si 4 din acest Articol sunt incalcate in mod intentionat, in caz de dubiu, se presupune ca Evenimentul asigurat este o consecinta a circumstantelor ascunse contrar obligatiei de informare.
  • 6.In cazul in care Titularul politei incheie o asigurare in beneficiul unui tert (Asigurat), acesta are obligatia de a pune la dispozitia Asiguratului prezentele TCGA, de a-i aduce la cunostinta conditiile contractului de asigurare si a informa Asiguratul cu privire la drepturile si obligatiile pe care le are.
  • 7.Contractul de asigurare este considerat incheiat in ziua achitarii primei de asigurare, in conformitate cu prevederile Articolului 4.
  • 8.Documentul de asigurare este o confirmare a incheierii contractului de asigurare.
  • 9.Continutul relatiei juridice de asigurare aferente contractului de asigurare reiese din aceste TCGA si Documentul de asigurare.


Articolul 4. Prima de asigurare


  • 1.Asiguratorul stabileste prima de asigurare pe baza tarifelor aplicabile in ziua incheierii contractului de asigurare. Prima de asigurare depinde de Suma asigurata si de numarul de persoane.
  • 2.Prima de asigurare este exprimata in in euro si este indicata in Polita de asigurare. Prima de asigurare se achita o singura data pentru intreaga Perioada de asigurare.
  • 3.Titularul politei este singura parte responsabila pentru plata primei de asigurare.
  • 4.Plata primei de asigurare are loc in momentul in care contul bancar al entitatii care furnizeaza servicii de plata Intermediarului este creditat cu prima de asigurare, daca Titularul politei plateste prima de asigurare prin transfer bancar, cu un card bancar sau cash la sediul Intermediarului.


Articolul 5. Durata asigurarii si dreptul la despagubire


  • 1. Asigurarea acopera numai contractele de asigurare care au fost incheiate cu succes (adica pentru care prima de asigurare a fost achitata integral).
  • 2. Asigurarea si dreptul la despagubire in temeiul contractului de asigurare pentru Asigurarea Vola Refundable incepe in ziua urmatoare incheierii contractului de asigurare si se sfarseste in momentul inceperii Calatoriei, care este momentul plecarii indicat de organizatorul Evenimentului turistic, in ziua efectuarii check-inului la unitatea de cazare, sau pe bilet (in cazul zborurilor cu escala, asigurarea se incheie in momentul plecarii, indicata pe bilet ca prima plecare, plecarea initiala, inceperea Calatoriei respective).
  • 3. Persoana care are dreptul la despagubire in cazul decesului Asiguratului este Beneficiarul. In cazul in care Beneficiarul nu a fost desemnat sau unicul Beneficiar desemnat nu era in viata in ziua in care Asiguratul a decedat, dreptul de a primi despagubirea revine Rudelor care sunt mostenitorii legali ai Asiguratului in conformitate cu legislatia din Romania. Daca acest drept este exercitat, Beneficiarul sau mostenitorul este obligat sa prezinte un certificat de deces al Asiguratului si un set complet de documente prevazute in aceste TCGA pentru Evenimentul asigurat respectiv, si in cazul mostenitorilor legali, certificatul de mostenitor.
  • 4. Raspunderea Asiguratorului expira:
    • 1) in momentul epuizarii Sumei asigurate;
    • 2) in ziua in care contractul de asigurare este reziliat anticipat inainte de terminarea Perioadei de asigurare, indiferent de temeiul juridic sau motivul rezilierii;
    • 3) la data decesului Asiguratului pentru persoana respectiva;
    • 4) in ultima zi a Perioadei de asigurare.


Articolul 6. Incetarea contractului de asigurare, retragerea din contractul de asigurare si rezilierea contractului de asigurare


  • 1. Contractul de asigurare inceteaza:
    • a) daca nu se prevede altfel in aceste TCGA, in momentul incetarii Perioadei de asigurare;
    • b) in ziua in care Asiguratorul sau Intermediarul acestuia primeste o declaratie de retragere din contractul;
  • 2. In cazul in care contractul de asigurare este incheiat prin intermediul unui site web sau al unui call center, Titularul politei, in calitate de consumator, are dreptul de a se retrage din contract conform conditiilor de mai jos:
    • •Daca perioada de asigurare este mai mica de 30 zile (de la momentul emiterii serviciilor turistice si pana la plecare sunt mai putin de 30 zile), prima de asigurare este nerambursabila;
    • •Daca perioada de asigurare este mai mare de 30 zile (de la momentul emiterii serviciilor turistice si pana la plecare sunt mai mult de 30 zile), asigurarea poate fi anulata in maxim 30 zile de la momentul emiterii contractului de asigurare. Suma rambursata clientului este echivalentul numarului de zile ramase neasigurate de la momentul anularii contractului de asigurare si pana la plecare. Dupa 30 zile de la emiterea asigurarii, prima de asigurare este nerambursabila.
  • 3. In cazul in care contractul de asigurare este incheiat direct la sediul Intermediarului, Titularul politei, in caltate de consumator, are dreptul de a se retrage din contractul de asigurare conform conditiilor de mai jos:
    • •Daca perioada de asigurare este mai mica de 6 luni (de la momentul emiterii serviciilor turistice si pana la plecare sunt mai putin de 6 luni), prima de asigurare este nerambursabila;
    • •Daca perioada de asigurare este mai mare 6 luni (de la momentul emiterii serviciilor turistice si pana la plecare sunt mai mult de 6 luni), asigurarea poate fi anulata in maxim 30 zile de la data emiterii politei. Suma rambursata clientului este echivalentul numarului de zile ramase neasigurate de la momentul anularii contractului de asigurare si pana la plecare. Dupa 30 zile de emiterea asigurarii, prima de asigurare este nerambursabila
  • 4. In cazul in care contractul de asigurare este incheiat direct la sediul Intermediarului iar Titularul politei este un Antreprenor, acesta are dreptul de a se retrage din contractul de asigurare conform conditiilor de mai jos:
    • •Daca perioada de asigurare este mai mica de 6 luni (de la momentul emiterii serviciilor turistice si pana la plecare sunt mai putin de 6 luni), prima de asigurare este nerambursabila;
    • •Daca perioada de asigurare este mai mare 6 luni (de la momentul emiterii serviciilor turistice si pana la plecare sunt mai mult de 6 luni), asigurarea poate fi anulata in maxim 7 zile de la solicitarea in scris trimisa de Titularul politei. Suma ramursata clientului este echivalentul numarului de zile ramase neasigurate de la momentul anularii contractului de asigurare si pana la plecare. Dupa 7 zile de emiterea asigurarii, prima de asigurare este nerambursabila.
  • 5. In cazul in care contractul de asigurare este incheiat printr-un site web sau call centre si Titularul politei este un Antreprenor, acesta nu are dreptul de a se retrage din contractul de asigurare (prima de asigurare este nerambursabila).
  • 6. Exercitarea drepturilor prevazute mai sus nu exonereaza Titularul politei de obligatia de a plati prima pentru perioada in care Asiguratorul a furnizat acoperire de asigurare.
  • 7. In cazul in care Titularul politei doreste sa se retraga din contractul de asigurare sau sa-l anuleze si sa solicite rambursarea primei de asigurare, acesta are obligatia de a transmite Asiguratorului sau Intermediarului acestuia o declaratie scrisa corespunzatoare de retragere din contractul de asigurare. Data retragerii din contractul de asigurare este data la care Asiguratorul sau Intermediarul acestuia primeste declaratia mai sus mentionata.


Articolul 7. Depunerea unei cereri de despagubire


  • 1. In cazul producerii unui Eveniment asigurat, Asiguratul sau o persoana care actioneaza in numele acestuia, are obligatia de a suna la Serviciul de Aistenta la nr de telefon +40 312295294 si de a notifica Asiguratorul despr apariti evenimentului asigurat prin furnizarea unor informatii adevarate despre aparitia si consecintele acestui eveniment si toate celelalte contracte de asigurare referitoare la aceleasi riscuri.
  • 2. Sarcina de raportare si dovedire a aparitiei Evenimentului asigurat revine persoanei care solicita despagubirea. Dupa primirea unei notificari cu privire la aparitia Evenimentului asigurat, Asiguratorul stabileste cerintele necesare pentru stabilirea raspunderii sale si examineaza circumstantele cu privire la valoarea daunei.
  • 3. Stabilirea corectitudinii cererilor si a valorii despagubirii are loc pe baza documentatiei complete prevazute in aceste TCGA, care este prezentata de catre Asigurat in nume propriu sau prin intermediul unei persoane care actioneaza in numele sau. Asiguratorul isi rezerva dreptul de a verifica documentele prezentate.
  • 4. La cererea Asiguratorului, in cazuri justificate, daca documentele prevazute in aceste TCGA se dovedesc a fi insuficiente pentru a stabili sfera de aplicare a raspunderii Asiguratorului, Asiguratul este obligat sa prezinte alte documente care sunt necesare pentru a determina corectitudinea cererilor sau valoarea despagubirilor.
  • 5. In situatiile in care Asiguratul sau persoana indreptatita in cazul decesului Asiguratului evita obligatia de a furniza documentatia sau de a-si da consimtamantul corespunzator pentru a examina starea de sanatate /cauza decesului Asiguratului, Asiguratorul poate reduce, in consecinta, valoarea despagubirii in masura in care neindeplinirea acestei obligatii a contribuit la imposibilitatea de a stabili circumstantele cu impact asupra domeniului de aplicare al raspunderii Asiguratorului.
  • 6. Asiguratorul are obligatia de a plati despagubirea in termen de 30 de zile de la data raportarii aparitiei Evenimentului intamplator.
  • 7. In cazul in care este imposibil sa clarifice circumstantele necesare pentru stabilirea raspunderii Asiguratorului sau valoarea despagubirii in termenul limita prevazut in alineatul 6 din acest Articol, despagubirea va fi platita in termen de 14 zile de la data la care, cu depunerea tuturor diligentelor, a devenit posibila clarificarea acelor circumstante, cu rezerva ca partea incontestabila a despagubirii, avand in vedere documentele prezentate, va fi platita de Asigurator in termenul limita prevazut in alineatul 6 al acestui Articol.
  • 8. In cazul in care Asiguratorul nu plateste despagubirea in termenele limita prevazute in alineatele de mai sus, acesta are obligatia de a informa Asiguratul sau persoanele care actioneaza in numele acestuia cu privire la motivele refuzului la plata.
  • 9. Despagubirea va fi platita in Romania in EUR.


Articolul 8. Excluderi ale raspunderii Asiguratorului


  • 1. Asiguratorul nu acopera alte costuri cu exceptia pretului platit al Evenimentului turistic, biletele de avion, precum si cazarea.
  • 2. Asiguratorul nu este raspunzator pentru evenimentele care sunt o consecinta a:
    • 1) actiunilor intentionate ale Asiguratului si/sau ale co-asiguratului, sau ale persoanei care locuieste in aceeasi gospodarie cu Asiguratul;
    • 2) neglijentei grave a Asiguratului si/sau aco-asiguratului, cu exceptia cazului in care plata despagubirii in aceste circumstante este echitabila si corecta;
    • 3) accidentelor personale sau a tulburarilor de sanatate, a afectiunilor sau a bolilor ale caror simptome au aparut inainte de inceperea Perioadei de asigurare, de asemenea, in cazul in care nu a fost solicitat un sfat medical la aparitia acestora.
  • 3. Asigurarea nu acopera situatiile in care evenimentul a avut loc din cauza:
    • 1) comportamentul ilicit al Asiguratului si/sau co-asiguratului, sau activitatea de natura penala a acestuia;
    • 2) participarea la altercatii, comiterea sau intentia de comitere a unei infractiuni de catre Asigurat si/saude catre co-asigurat, sau o tentativa a Asiguratului de a comite o infractiune;
    • 3) participarea Asiguratului si/sau a co-asiguratului, la un conflict armat, la misiuni de mentinere a pacii, la lupte sau misiuni de razboi;
    • 4) participarea la rascoale, demonstratii, revolte sau tulburari sociale, acte publice de violenta, greve sau ca urmare a interventiei sau deciziei autoritatilor publice;
    • 5) participarea Asiguratului si/sau a co-asiguratului, intr-un Act terorist sau in pregatiri ale acestuia;
    • 6) unui atac terorist ce a avut loc la locul de destinatie, cu exceptia cazului in care acesta s-a petrecut la mai putin de 30 de zile de la data plecarii, la nu mai mult de 200 km de la locul de plecare, si daca a fost facut public prin mijloace mass-media;
    • 7) incalcarea legii, a reglementarilor sau a masurilor menite sa asigure securitatea, aplicate de tara respectiva, cu exceptia cazului in care acest lucru nu a avut niciun impact asupra aparitiei Evenimentului asigurat sau a agravarii daunei;
    • 8) incalcarea normelor de siguranta prin neutilizarea masurilor de protectie adecvate in momentul producerii evenimentului, de exemplu: casca la calarie sau ciclism, schi si snowboarding, casca si vesta de salvare in timpul practicarii sporturilor nautice;
    • 9) lipsa autorizatiilor necesare valabile pentru a desfasura o anumita activitate, permis de conducere pentru o anumita categorie, permis de scufundare fara instructor, in cazul in care acest lucru a avut impact asupra producerii sau agravarii daunei;
    • 10) lipsa vaccinarilor preventive sau a tratamentelor preventive recomandate de Organizatia Mondiala a Sanatatii inainte de efectuarea unei Calatorii intr-o anumita tara in strainatate;
    • 11) bolile cu transmitere sexuala, SIDA, HIV;
    • 12) cancerul in faza terminala;
    • 13) conditiile dupa transplantul de organe sau cu indicatii pentru transplant;
    • 14) insuficienta renala cronica tratata cu ajutorul dializei;
    • 15) tratamentul cu utilizarea medicamentelor citostatice si tuberculostatice;
    • 16) bolile mintale;
    • 17) consecintele aflarii sub influenta alcoolului, dupa consumul de alcool, droguri sau alte narcotice, precum si substante psihotrope sau medicamente cu efecte similar – in cazul in care Asiguratul stia sau ar fi trebuit sa stie despre aceste efecte ale medicamentului, pe baza indicatiilor de pe ambalaj sau a prospectului care contine informatii despre influenta medicamentului asupra capacitatilor psihomotorii, in cazul in care acest lucru a avut impact asupra producerii sau agravarii daunei;
    • 18) participarea la vanatoarea de animale;
    • 19) participarea la competitii sau raliuri in calitate de sofer, pilot sau pasager intr-un autovehicul, si in timpul testelor si curselor de incercare;
    • 20) efectuarea de cascadorii;
    • 21) nerespectarea contractului cu furnizorul de servicii de calatorie (de exemplu: anularea zborului de catre compania aeriana, operatorul turului, faliment, greva a angajatilor);
    • 22) fenomene meteorologice extreme sau dezastre naturale la locul de destinatie (de exemplu: zapada, uragane. Inundatii, incendiu).
  • 4. Mai mult, asigurarea nu acopera cazurile in care evenimentul:
    • 1) a fost cauzat de energia nucleara sau o amenintare nucleara sau in legatura cu acestea;
    • 2) era cunoscut in momentul incheierii contractului de asigurare;
    • 3) a avut loc ca urmare a unui suicid, a unei tentative de suicid sau ca urmare a unei vatamari corporale auto-provocate intentionat, indiferent de starea de sanatate;
    • 4) a fost cauzat de epidemie sau de contaminare chimica sau biologica;
    • 5) a avut loc in timpul folosirii mijloacelor pirotehnice sau a armelor de foc.


Articolul 9. Cereri in regres


  • 1. In ziua achitarii despagubirii (compensatiei), cererile fata de tertul raspunzator pentru dauna sunt transferate Asiguratorului pana la valoarea despagubirii (compensatiei) platite de Asigurator. In cazul in care Asiguratorul a acoperit doar o parte din dauna, Asiguratul are prioritate in ceea ce priveste dreptul de a satisface partea ramasa inainte de cererile Asiguratorului cu privire la partea ramasa.
  • 2. Cererile Asiguratului mentionate in alineatul 1 din acest Articol impotriva persoanelor cu care Asiguratul locuieste in aceeasi gospodarie sau pentru care este raspunzator nu sunt transferate Asiguratorului, cu exceptia cazului in care faptuitorul a provocat dauna in mod intentionat.
  • 3. Asiguratul are obligatia de a oferi asistenta Asiguratorului in satisfacerea cererilor de despagubire impotriva persoanelor raspunzatoare pentru dauna prin furnizarea de informatii si documente necesare si prin facilitarea actiunilor necesare pentru satisfacerea cererilor in regres.


Articolul 10. Obiectul si domeniul de aplicare al Asigurarii


  • 1. Asigurarea de Anulare a Calatoriei in situatii de urgenta se aplica numai Evenimentelor turistice, biletelor de avion, si cazarii care reiese din contractele incheiate prin intermediul pentru care obiectul asigurarii sunt costurile de servicii, adica costurile de anulare a participarii la Evenimentul turistic, costurile de renuntare la biletele de avion sau cazare, achizitionate, suportate de Asigurat inainte de inceperea Calatoriei respective, in conformitate cu prevederile contractului pentru Evenimentul turistic, pentru bilete si cazare.
  • 2. Incheierea Contractului de Asigurare este posibila din momentul rezervarii serviciului respectiv si a efectuarii cel putin a unei plati partiale (avans):
    • a) in maxim 3 zile, atunci cand au ramas mai putin de 40 de zile pana la inceperea calatoriei.
    • b) in maxim 7 zile, atunci cand au ramas cel putin 40 de zile pana la inceperea calatoriei.
  • 3. Asiguratorul garanteaza Asiguratului o rambursare a costurilor mentionate la alineatul 1, cu conditia ca Evenimentul asigurat care are ca urmare anularea calatoriei a fost independent de vointa Asiguratului si a fost documentat de Asigurat. Un eveniment asigurat este:
    • 1) decesul, Boala brusca sau Accidentul personal al Asiguratului, al Co-asiguratului sau al Rudei acestora;
    • 2) pierderea bunurilor Asiguratului, ale Co-asiguratului sau ale Rudei acestora, care a avut loc in Romania sau in Tara de resedinta permanenta, si care necesita prezenta Asiguratului sau a Co-asiguratului;
    • 3) stabilirea datei la care Asiguratul sau Co-asiguratul se presupune ca va incepe sa lucreze la un nou angajator (in cazul in care nu se stia pana in momentul rezervarii Calatoriei);
    • 4) concedierea Asiguratului sau a Co-asiguratului de la locul de munca, sau rechemarea acestuia din concediu de catre angajator;
    • 5) furtul documentelor Asiguratului sau ale Co-asiguratului necesare in timpul Calatoriei (pasaport, carte de identitate, viza de intrare);
    • 6) Eveniment intamplator la Locul de resedinta al Asiguratului sau al Co-asiguratului;
    • 7) alt motiv brusc care poate fi documentat, legat cauzal sau temporal de Calatorie, sub rezerva Articolului 10 din TCGA (PRINCIPIUL TUTUROR RISCURILOR).


Articolul 11. Suma asigurata


  • 1. Suma asigurata aplicabila contractului de asigurare respectiv este indicata in Documentul de asigurare.
  • 2. Suma maxima asigurata pentru care contractul de asigurare poate fi incheiat pentru un singur Asigurat este de 5.000 de euro (cinci mii de euro) sau echivalentul in valuta romaneasca, in conformitate cu cursul de schimb al Bancii Nationale a Romaniei valabil la data incheierii contractului de asigurare.
  • 3. In situatiile in care Suma asigurata indicata in Documentul de asigurare este mai mare decat pretul platit al serviciului indicat in contract, pe bilet sau in documentul de rezervare, Asiguratorul este raspunzator numai pana la o suma maxima egala cu pretul platit pentru serviciu.
  • 4. Suma asigurata este stabilita separat pentru fiecare Asigurat.
  • 5. Suma asigurata din Asigurarea Vola Rambursabil este stabilita pentru toate Evenimentele asigurate in timpul Perioadei de asigurare.


Articolul 12. Metoda de stabilire a despagubirii


  • 1. Asiguratorul achita despagubirea in legatura cu anularea participarii la o Calatorie pana la valoarea maxima care constituie cea mai mica din sumele:
    • 1) Pretul serviciului respectiv indicat in contractul pentru Evenimentul turistic, biletul sau documentul de rezervare;
    • 2) Suma asigurata indicata in Documentul de asigurare pentru anularea participarii la o Calatorie in situatii de urgenta.
  • 2. Suma despagubita asiguratului este calculata astfel: suma asigurata inscrisa pe Contractul de asigurare minus 10%, reprezentand costurile Asiguratorului.


Articolul 13. Obligatiile Asiguratului


  • 1. Asiguratul sau persoana care actioneaza in numele acestuia are obligatia de a trimite in scris informatii cu privire la anularea participarii la Calatorie si cu privire la motivele anularii distribuitorului serviciului respectiv in termen de 48 de ore de la aparitia Evenimentului asigurat. Aceasta nu se aplica in situatii justificate si documentate in care Asiguratul, datorita starii sale de sanatate, nu a putut sa isi indeplineasca aceasta obligatie. In acest caz, Asiguratul este obligat sa indeplineasca aceasta obligatie in termen de 3 zile de la data la care motivul pentru incapacitatea sa de a trimite informatiile necesare la timp inceteaza. In situatiile in care termenele limita de mai sus nu sunt indeplinite, Asiguratorul poate reduce despagubirea cu o suma care ar fi fost impusa Asiguratului de catre distribuitorul serviciului in cazul neindeplinirii termenului limita.
  • 2. In cazul aplicarii unei rambursari a costurilor de anulare a Calatoriei, documentele necesare (indicate mai jos in acest Articol) trebuie sa fie transmise Asiguratorului in termen de 7 zile de la data la care a avut loc Evenimentul asigurat sau la care distribuitorul este notificat de necesitatea anularii serviciului.
  • 3. Asiguratorul isi rezerva dreptul de a refuza cererea de despagubire si plata despagubirii in cazul in care Asiguratul sau o persoana care actioneaza in numele acestuia nu dovedeste Evenimentul asigurat si evenimentele raportate ca temei pentru anularea Calatoriei.
  • 4. Urmatoarele documente sunt considerate necesare pentru luarea in considerare a rambursarii costurilor de anulare a unei Calatorii:
    • 1) contractul pentru Evenimentul turistic, confirmarea achizitiei serviciilor turistice;
    • 2) declaratia de anulare a participarii la evenimentul respectiv, confirmata de organizatorul Evenimentului turistic sau declaratia de renuntare din partea serviciului respectiv, confirmata de distribuitorul biletelor sau al cazarii (daca este posibil);
    • 3) documentul emis de organizatorul Evenimentului turistic sau de distribuitorul biletelor sau al cazarii, care confirma valoarea taxelor aplicate pentru renuntarea la participarea la Evenimentul turistic sau anularea serviciului respectiv;
    • 4) facturile in original sau dovezile de plata pentru Evenimentul turistic, bilete sau cazare;
    • 5) documente care confirma aparitia unui eveniment care justifica anularea Calatoriei, care sunt:
      • a) fisa medicala pentru boli bruste, Accidente personale, toate evenimentele legate de sanatate – descrierea medicului cu privire la tipul si natura ranilor sau a simptomelor, care contin un diagnostic exact si tratamentul prescris;
      • b) copia declaratiei de deces sau a certificatului de deces in cazul decesului;
      • c) certificatul medicului care confirma necesitatea ca Asiguratul sau Co-asiguratul sa stea cu o Ruda care a suferit un Accident personal pentru a ingriji persoana respectiva;
      • d) copia unui certificat care confirma ca Furtul documentelor necesare pentru efectuarea unei Calatoriia fost raportat la politie;
      • e) copia unui certificat care confirma ca Furtul sau incendiul vehiculului Asiguratului, Daunele materiale au fost raportate la politie;
      • f) certificatul autoritatilor competente, al institutiilor care confirma aparitia Evenimentelor intamplatoare,
      • g) toate celelalte documente care pot documenta Evenimentul asigurat in legatura cu formula TOATE RISCURILE (Articolul 10 alineatul 3 punctul 7).


Articolul 14. Prevederi finale si procedura de reclamatii


  • 1.Toate declaratiile, notificarile si cererile legate de contractul de asigurare si transmise Asiguratorului, cu exceptia celor care, pe baza acestor TCGA, sunt transmise Call Centre-ului de Asistenta, trebuie sa fie depuse in scris sub sanctiunea nulitatii. Documentatia asociata stabilirii raspunderii Asiguratorului adresata Call Centre-ului de Asistenta poate fi, de asemenea, livrata electronic la adresa de e-mail a Asiguratorului sau prin fax la numarul de fax al Asiguratorului. La cererea Call Centre-ului de Asistenta, in situatii justificate, Asiguratul insusi, sau persoana care actioneaza in numele sau, este obligat sa transmita documentele trimise anterior prin e-mail sau fax prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire.
  • 2.Limba romana se foloseste in toate contactele si corespondenta cu Asiguratorul. Limbile straine sunt premise in cazul fiselor medicale, insa, Asiguratorul poate solicita traducerea documentatiei de catre un traducator autorizat in limba romana.
  • 3.In situatiile in care aceste TCGA se refera la legile aplicabile in mod obisnuit, aceasta inseamna legile care sunt valabile si se aplica in tara in care a avut loc Evenimentul asigurat.
  • 4.In cazul contractelor de asigurare pentru care se aplica aceste TCGA, sunt guvernate de legea romana.
  • 5.Procedura de reclamatii stabileste regulile de depunere si examinare a Reclamatiilor Clientilor cu privire la serviciile prestate de Asigurator. Reclamatiile sunt transmise:
    • 1)in forma scrisa:
      • a)personal, la sediul social al Asiguratorului sau la sucursala Intermediarului;
      • b) prin posta, la adresa Asiguratorului:
        AXA Assistance
        Departamentul Calitate
        B-dul Primaverii nr. 29,
        Bucuresti, 011972, Romania;
    • 2)electronic, la adresa de e-mail: info.vola@axa-assistance.cz
  • 6.Reclamatia trebuie sa contina urmatoarele informatii:
    • 1)Numele si prenumele Clientului; numele companiei,
    • 2)Adresa de corespondenta completa a Clientului, sau
    • 3)Adresa de e-mail la care trebuie trimis raspunsul;
    • 4)numarul contractului de asigurare (numarul politei) la care se refera Reclamatia;
    • 5)descrierea problemei raportate si subiectul si circumstantele care justifica Reclamatia;
    • 6)actiunile asteptate de Client;
    • 7)daca Clientul se asteapta ca raspunsul sa fie trimis prin posta electronica – solicitarea Clientului in acest sens.
  • 7.In cazul in care, pe durata examinarii Reclamatiei, devine necesara obtinerea unor informatii suplimentare asociate Reclamatiei, Asiguratorul va informa Clientul despre aceasta, astfel incat Clientul poate trimite toate datele si informatiile care sunt solicitate de catre Asigurator in domeniul de aplicare si in scopul examinarii Reclamatiei.
  • 8.Asiguratorul va raspunde fara intarzieri nejustificate, in cel mult 30 de zile de la primirea Reclamatiei. Pentru respectarea termenului limita, este suficienta trimiterea raspunsului inainte de incheierea termenului limita.
  • 9.In cazuri deosebit de complicate, care fac imposibila luarea in considerare a Reclamatiei si raspunsul la aceasta in termenul limita mentionat in alineatul 8, Asiguratorul:
    • 1)explica motivul pentru intarziere;
    • 2)indica circumstantele care trebuie sa fie clarificate pentru examinarea cazului;
    • 3)indica data anticipata pana la care Reclamatia va fi examinata si primeste raspuns
  • 10.Raspunsul Asiguratorului va fi trimis la adresa postala, cu exceptia cazului in care Clientul a solicitat ca raspunsul sa fie trimis electronic.
  • 11.In cazul in care litigiul nu a putut fi solutionat in urma reclamatiei adresate direct Asiguratorului, Asiguratul/contractantul/beneficiarul/partea vatamata:
    • - se poate adresa Entitatii de Solutionare Alternativa a Litigiilor in sectorul financiar nebancar (SAL-FIN), in conformitate cu prevederile Ordonantei nr. 38/2015 privind solutionarea alternativa a litigiilor dintre consumatori si comercianti, si Regulamentul nr. 4/2016 privind organizarea si functionarea Entitatii de Solutionare Alternativa a Litigiilor in sectorul financiar nebancar (SAL-FIN),
    • - se poate adresa unui mediator autorizat, in conformitate cu prevederile Legii nr. 192/2006 privind medierea si organizarea profesiei de mediator.
  • 12.Clientul poate actiona Asiguratorul in justitie. Actiunea in revendicare in temeiul contractului de asigurare poate fi introdusa in fata unei instante competente, in conformitate cu legislatia privind jurisdictia generala sau in fata unei instante care are jurisdictie la locul de resedinta sau la sediul social al titularului politei, al asiguratului sau al persoanei indreptatite in temeiul contractului de asigurare. Actiunea in revendicare in temeiul contractului de asigurare poate fi introdusa in fata unei instante competente, in conformitate cu legislatia privind jurisdictia generala sau in fata unei instante care are jurisdictie la locul de resedinta al mostenitorului asiguratului sau al mostenitorului persoanei indreptatite in temeiul contractului de asigurare.
  • 13.Acesti Termeni si Conditii Generale de Asigurare creati pentru Clientii Vola.ro au fost aprobati de catre CEO al Sucursalei Inter Partner Assistance din Polonia, prin Hotararea nr. 18/2018 din data de 08.11.2018 si se aplica contractelor de asigurare incheiate de la data de 09.11.2018.